>>215770158
Forstår hvorfor folk hater krypto og personene som har blitt rike på det. Men synes ikke den nye klassen rike er noe bedre enn den gamle.
Bare tenk, et av europa sine mest verdifulle selskaper er luksusmerker(LVMH) 99% av befolkningen aldri vil ha råd til å kle seg med. Kapitalismen i seg selv er helt for jævlig, men vi later som at vi ikke har kapasiteten til å forsøke noe annet. Men vi er topp 1% av velstand på planeten så vi skal beskytte 0,0001% eliten og late som det er innafor fordi vi alle teoretisk sett har muligheten til å klatre.
Men vi kan ikke alle bli rike. Så vi tvinger lidelse på en stor del av befolkningen for å holde rotteløpet gående. Krypto vil jo unngå inflasjon og myndighetene sin kontroll over pengeprinterne. Det er positivt for mange som er født i 99% prosenten men også destabiliserende for rike land.
Men ja verdier er ikke bare FIAT og de samme strukturene ville kommet tilbake men å ta all fiat velstand ut av samfunnet hvert 20 år eller noe slikt ville gjort mye for skadefryden min.
Er ikke helt kommunist da markedet har gjort mye for å sikre utvikling. Jeg kan ta varme dusjer i dag, jeg kan spise mat fra andre siden av kloden og leve godt på det markedet har produsert av goder for alle.
Men så er det noe med den menneskelige opplevelsen og all urettferdigheten i verden som sier at det blir feil at de største selskapene er der for å tjene den minste prosenten som lever i ekstrem luksus på bekostning av alle andre.
Tenk, vi får verdens første dollar billionær snart, de kjøper politikken, peter thiel er livredd og søker allierte i kampen mot befolkningen etc
Av alle systemene vi kunne skapt så har vi sørget for at vi jobber mot hverandre istedenfor med hverandre. Rotteløpet er en sykdom ikke en arena for utmerkelse.
>>215770444
Ikke helt. Er en grunn til at du finner drosjesjåfører i kenya som bare godtar krypto. Er vel den mest effektive formen for velstandsfordeling verden har sett.