>>215827343
Svær osteoporose.
Og åreknuder i spiserørert! Jeg har haft en klump i halsen siden 2017 og nævnte åreknuder (og osteoporose) for flere læger allerede i 2021. Du risikere at styrtbløde ihjel fra svælget.
Leverkræft-screening med CT gjorde et bi-fund i april i år.
>øsofagusvaricer (åreknuder) anatomisk variant med arteria lusoria.
Jeg har ikke arteria lusoria (en anomal blodåre fra aorta), men jeg har en venstre cava, og blandt patienter med min hjertefejl ses en unik tendens til "downhill" varicer fra netop cavakarene snarer end øget tryk i leveren... Det ved lægerne ikke, så man jager for det første et vildspor i leveren og lægger for det andet op til brodtrykssænkende medicin, som umiddelbart er taktisk dumt.
I mellemtiden er man primært interesseret i at jeg ikke forbløder på deres vagt snarer end at addressere mekanismen, som sædvanligvis vil være en indsnævring, der muligvis forklarer min forværrende iltmætning. Det mavesyrehæmmene medicin man ordinerer risikere at forværre optaget af mineraler og forværre knogleskørheden
Det er lidt ligesom skibsulykken i Speed 2.
Fik for nyligt injiceret intravenøse bifosfornater for knogleskørhed fordi orale bifosfornater = øget mavesyre = livsfarligt med åreknuder. Men det var op til mig at troppe op med en selektiv fortolkning af australsk forskning fra 2020. Man hænger sig i katastrofale muskelsvaghede/livslang undervægt og overser en parahyperthyoroidisme pga. kronisk hypoksi. Man risikere at lukke for calcium-optaget ved at ignoreree det... tror jeg.