>>216421410
Welja het is een van de oudste volkeren op aarde, hun geschiedenis gaat in één lijn door tot het bronzen tijdperk, terwijl 2000 jaren terug (ijzeren tijdperk) de Germanen, of de Slaven, als barbaren leefden, zelfs in de ogen van de Grieks-Romeinen.
(teken dat de Joden inderdaad een band met God hadden, tot ze Christus geweigerd hebben, en de goddelijke profetie: Mijn volk (de joden) hebben Me (God) verstoten,; maar Ik ga een ander benaderen, en zij zullen wel accepteren... dat waren de Europese barbaren, tijdens de Grote Migratieperiode hebben quasi alle migrerende nomaden het christendom aangenomen, omdat het in hun eigen woorden een betere keus was, het Paradijs opende voor iedere welwillende ziel ipv enkel de brutaalste krijgers (walhalla, de rest ging naar hella).
^dit is trouwens wat EMJ bedoelde en wat de wignats zo boos maakt omdat het niet past in hun eigen mythos
Daarbij zijn de joden zeker geen barbaren, ze waren van het prille begin een natie van handelaars, ze hebben een schrift die millenia terug gaat, een systeem van rabbijnen die alle kennis doorgeven aan de volgende generaties. En een cultuur dat studie waardeert.
Mijn kritiek is dan ook zuiver op religie gebaseerd, doordat ze Christus geweigerd hebben, zijn ze van nature revolutionair van aard geworden. Gene Simmons past perfect in dat kader.
Als je als natie het geloof verwerpt, dan wordt een ander je meester, een ander die veel sterker ien ervarener is en zonder God's hulp ga je gedomineerd worden. Dat is de straf die we nu ondergaan, naar mijn bescheiden mening.